Online learning là gì? Các công bố khoa học về Online learning

Online learning là hình thức học trực tuyến, trong đó học viên có thể tiếp cận và hoàn thành các khóa học, bài giảng, tài liệu và các hoạt động học tập thông qu...

Online learning là hình thức học trực tuyến, trong đó học viên có thể tiếp cận và hoàn thành các khóa học, bài giảng, tài liệu và các hoạt động học tập thông qua mạng internet. Thay vì tới lớp học truyền thống, học viên có thể học tại nhà hoặc bất kỳ địa điểm nào có kết nối internet. Online learning cung cấp sự linh hoạt và đa dạng cho học viên, cho phép họ tự quản lý thời gian học tập và tiếp cận nội dung học tập theo lịch trình cá nhân. Ngoài ra, các hình thức online learning thường sử dụng các công nghệ và công cụ số hóa để tổ chức, truyền đạt và đánh giá kiến thức.
Online learning cung cấp một loạt các tài liệu học tập, bài giảng, kỷ yếu, sách giáo trình và tài liệu tham khảo mà học viên có thể truy cập qua mạng internet. Các khóa học trực tuyến được thiết kế để cung cấp kiến thức và kỹ năng từ cơ bản đến nâng cao trong nhiều lĩnh vực khác nhau như kinh doanh, công nghệ thông tin, ngôn ngữ, khoa học, nghệ thuật và nhiều ngành nghề khác.

Học viên tham gia vào các khóa học trực tuyến thông qua giao diện học tập trực tuyến mà nhiều trường và tổ chức giáo dục cung cấp. Giao diện học tập này thường bao gồm các công cụ và ứng dụng cho phép học viên tiếp cận nội dung giảng dạy, tham gia vào các bài giảng trực tuyến, thảo luận nhóm, gửi bài tập và thực hiện các hoạt động kiểm tra.

Các công nghệ phổ biến được sử dụng trong online learning bao gồm video học trực tuyến, hệ thống quản lý học tập (LMS), bài giảng tương tác, tài liệu đa phương tiện, bài tập và bài kiểm tra trực tuyến, diễn đàn và kênh trò chuyện trực tuyến. Học viên có thể tiến hành học tập theo lịch trình linh hoạt, mở rộng kiến thức theo tốc độ của mình và có thể chủ động đánh giá tiến bộ trong học tập.

Đồng thời, online learning cũng tạo ra môi trường học tập tương tác và kết nối giữa học viên và giảng viên cũng như giữa các học viên với nhau thông qua các hoạt động trao đổi ý kiến, thảo luận nhóm, phản hồi và phân tích bài tập.

Tổng quan, online learning là một phương thức học tập linh hoạt, thu hút ngày càng nhiều học viên vì khả năng tự điều chỉnh thời gian học tập và tiếp cận nội dung học tập từ mọi nơi trên thế giới.

Danh sách công bố khoa học về chủ đề "online learning":

A Fast and Accurate Online Sequential Learning Algorithm for Feedforward Networks
IEEE Transactions on Neural Networks - Tập 17 Số 6 - Trang 1411-1423 - 2006
College students’ use and acceptance of emergency online learning due to COVID-19
International Journal of Educational Research Open - Tập 1 - Trang 100011 - 2020
Online Learning with Kernels
IEEE Transactions on Signal Processing - Tập 52 Số 8 - Trang 2165-2176 - 2004
Engaging online learners: The impact of Web-based learning technology on college student engagement
Computers & Education - Tập 54 Số 4 - Trang 1222-1232 - 2010
Online Social Interactions: A Natural Experiment on Word of Mouth versus Observational Learning
Journal of Marketing Research - Tập 48 Số 2 - Trang 238-254 - 2011

Consumers’ purchase decisions can be influenced by others’ opinions, or word of mouth (WOM), and/or others’ actions, or observational learning (OL). Although information technologies are creating increasing opportunities for firms to facilitate and manage these two types of social interaction, to date, researchers have encountered difficulty in disentangling their competing effects and have provided limited insights into how these two social influences might differ from and interact with each other. Using a unique natural experimental setting resulting from information policy shifts at the online seller Amazon.com , the authors design three longitudinal, quasi-experimental field studies to examine three issues regarding the two types of social interaction: (1) their differential impact on product sales, (2) their lifetime effects, and (3) their interaction effects. An intriguing finding is that while negative WOM is more influential than positive WOM, positive OL information significantly increases sales, but negative OL information has no effect. This suggests that reporting consumer purchase statistics can help mass-market products without hurting niche products. The results also reveal that the sales impact of OL increases with WOM volume.

Online Learning Readiness Among University Students in Malaysia Amidst Covid-19
Asian Journal of University Education - Tập 16 Số 2 - Trang 45

Universities around the world have been directly and indirectly affected due to the Covid-19 pandemic. Within the span of less than one month, the traditional face-to-face learning has been replaced by online learning to ensure education continuity. This paper sets out to examine online learning readiness among university students who have been thrown in at the deep end. It aims to investigate if demographic factors make any difference in their readiness to learn, online learning experiences and intention to continue using online learning. It also examines their preferred methods of online learning and challenges they face. Data collected from 399 students in two different online learning courses in Malaysia showed that respondents are generally ready for online learning. However, females are found to be more ready than male, degree students are more ready than diploma students while female students and degree students are more satisfied with online learning and have better learning experiences compared to male and diploma students. More than half of the respondents indicated that if given a choice, they do not want to continue with online learning in the future. Most respondents preferred online learning via pre-recorded lectures uploaded to Google Classroom and YouTube. While the biggest challenge for degree students is internet connectivity, for diploma students, it is the difficulty in understanding the content of the subject. Moving forward, government, telecommunication companies and universities should invest in developing internet infrastructure across the country as online learning will be the new norm in the foreseeable future. University also needs to provide further training to enhance academics’ online teaching skills to ensure lessons are delivered more effectively

A Systematic Study of Online Class Imbalance Learning With Concept Drift
IEEE Transactions on Neural Networks and Learning Systems - Tập 29 Số 10 - Trang 4802-4821 - 2018
Collaboration factors, teamwork satisfaction, and student attitudes toward online collaborative learning
Computers in Human Behavior - Tập 29 Số 3 - Trang 922-929 - 2013
Extending TAM for online learning systems: An intrinsic motivation perspective
Tsinghua Science and Technology - Tập 13 Số 3 - Trang 312-317 - 2008
Tổng số: 1,876   
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10